This mango
smoothie tastes great, is low in fat and will give you a healthy immune system.
Give it a try. A refreshing drink is for all occasions. Appreciate our Mango
Smoothie.
Slice a large ripe
mango in half. Cut horizontal and vertical lines across each of the pieces in a
grid effect. Then turn the skin inside out to reveal equal sized chunks. Slice
these chunks off the skin with the knife. Afterwards, pour 250 milliliters of
yogurt and 150 milliliters of milk into a blender. Next add the mango, followed
by 8 ice cubes. Put the lid on firmly, and blend until the mixture is smooth,
or the consistency you desire. If the smoothie is too thin, add 1/2 a banana
and blend again. This will also make it sweeter. Finally, pour into a glass,
drop in a couple of straws and serve
Indikator
SKL : Menentukan gambaran umum
Indikator soal : Disajikan sebuah teks procedure tentang minuman, siswa dapat menentukan gambaran umum
dalam teks tersebut dengan tepat.
Soal :
1.
What
does the text above tell us about?
A.
It
tells about the way to make a mango smoothie.
B.
It
identifies the problems to make a mango smoothie.
C.
It
promotes the importance of a mango smoothie.
D.
It
describes the features of a mango smoothie.
Jawaban : A
Pembahasan :
Teks tersebut adalah teks procedure, teks tersebut membicara
bagaimana cara membuat mango smoothie
hal ini dapat diketahui pada paragraph 1. Maka jawaban yang tepat adalah A.
Indikator SKL : Menentukan informasi rinci tersurat.
Indikator
soal : Disajikan
sebuah teks procedure yang sama,
siswa dapat menentukan jawaban pertanyaan menentukan informasi rinci tersurat
dengan tepat.
Soal :
2.
What
should you do after pouring yoghurt and milk into a blender?
A.
Slice
the chunks off the skin with a knife.
B.
Add
the mango, followed by 8 ice cubes.
C.
Blend
the mixture until it becomes smooth.
D.
Turn
the skin inside out to reveal chunks.
Jawaban : B
Pembahasan :
Jawaban pertanyaan tersebut dapat dicermati pada
paragraph 2 kalimat ‘Next add the mango,
followed by 8 ice cubes,’ sehingga jawaban yang tepat B.
Indikator SKL : Menentukan informasi tersirat.
Indikator soal : Disajikan sebuah teks procedure yang sama, siswa dapat menentukan jawaban pertanyaan
menentukan informasi tersirat dengan tepat.
Soal :
3.
How
many steps are done to make a mango smoothie?
A.
10
B.
9
C.
8
D.
7
Jawaban : B
Pembahasan :
Untuk menjawab pertanyaan ini perlu membaca dengan
teliti paragraph 2, sehingga diambil kesimpulan jumlah langkah-langkah membuat mango smoothie adalah 9 langkah.
Indikator SKL : Menentukan makna kata.
Indikator
soal : Disajikan
sebuah kalimat yang dikutip dari teks procedure
yang sama dengan salah satu kata digaris
bawahi, siswa dapat menentukan makna
kata dari kata tersebut dengan tepat.
Soal :
4.
“Afterwards,
pour 250 milliliters of yogurt and 150 milliliters of milk into a
blender.”
The underlined word means ….
A.
Add
B.
mix
C.
empty
D.
serve
Jawaban : A
Pembahasan :
Makna yang tepat secara kontekstual kata pour
adalah add.
0 Comments:
Post a Comment