Headlines News :
Home » » 10 Contoh Kalimat Past Continuous Tense (Past Progressive Tense)

10 Contoh Kalimat Past Continuous Tense (Past Progressive Tense)

Written By Demi Yurfina on Wednesday, March 25, 2020 | 7:33 AM

Sebelumnya, baca dulu materi yang berikut ini ya guys..
http://demiyurfina.blogspot.com/2020/03/past-continuous-tense-past-progresive.html

Berikut ini contoh contoh kalimat Past Continuous Tense beserta artinya.

1. I was watching TV when my friend called me
(Saya sedang menonton TV ketika teman saya memanggil saya)

2. She was studying Math, when her father arrived
(Dia sedang belajar Matematika ketika ayahnya tiba)

3. When my mobile phone rang I was taking a bath
(Ketika handphone saya berdering, saya sedang mandi)

4. When someone knocked the door, We were having dinner
(Ketika seseorang mengetuk pintu, kami sedang makan malam)

5. They were reading when I entered the library
(Mereka sedang membaca ketika saya memasuki perpustakaan)

6. He was studying while I was cooking for dinner)
(Dia sedang belajar sementara saya sedang memasak untuk makan malam)

7. Steven and Fauzan were playing guitar while Riki was playing piano)
(Steven and Fauzan sedang bermain gitar sementara  Riki sedang bermain piano)

8. She was singing while I was dancing)
(Dia sedang bernyanyi sementara saya sedang menari)

9. Yogi was sleeping while Rinaldi and Raka were fighting
(Yogi sedang tidur sementara Rinaldi dan Raka sedang bertengkar)

10. My father was watching news while my brother was playing games
(Ayah saya sedang menonton berita sementara saudara laki-laki saya sedang bermain game)



Share this article :

0 Comments:

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. DEMI YURFINA'S BLOG - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template